dinsdag 9 februari 2016

Redactioneel


Liselot Perenboom  (Hoofdredacteur)
Wie ben ik?
In mijn paspoort staat Liselot, maar eigenlijk noemt
iedereen me Lies. Goed, ik ben dus Lies, 19 jaar en geboren en getogen in Nijmegen, de oudste stad van Nederland.
Amsterdam & ik:
Als ik aan Amsterdam denk, dan denk ik aan Appelsap. Appelsap is een jaarlijks hiphopminded muziekfestival in onze hoofdstad waar ik ieder jaar te vinden ben.
Mensbeelden & ik:
Aan de ene kant ben ik barbaars, ik kan namelijk nog geen dag zonder telefoon. Maar aan de andere kant heb ik trekjes van de romantische mens. Ik houd van lezen maar vertik het om over te stappen op een e-reader omdat ik dan breek met, 
naar mijn mening, een eeuwenoude authentieke
traditie. 

Coen Stuldreher  (Beeldredacteur)
Wie ben ik?
Mijn naam is Coen Stuldreher en ik ben eerstejaars

 student Art & Economics aan de HKU.
Amsterdam & ik:
Druk, druk, druk. Is dat niet de beste omschrijving van Amsterdam? Ik kom graag in Amsterdam. De stad met haar mooie grachten en gezellige cafeetjes verrast elke keer weer. Om de minuut maak je kennis met een andere stad, een andere cultuur. Dit fascineert mij. Amsterdam vormt een kruispunt van culturen, een verdwijnpunt van verschillende perspectieven.

Mensbeelden & ik:
Bedrijven verleiden ons met advertenties tot de aankoop van allerlei producten die we niet nodig hebben. Het hedendaagse leven is  gericht op snelle kicks en is oppervlakkig. Dit is iets wat ik
 erg jammer vind, maar gek genoeg is het 
herkenbaar. Ik doe er namelijk net zo goed aan mee. 
Constant reageren wij via onze smartphone op 
kleine prikkels. De samenleving is constant afgeleid,
 focus zie je zelden.

Lizzy Zonnenberg  (Tekstredacteur)
Wie ben ik? 
Hoi ik ben Lizzy, 20 jaar en geboren in Rotterdam.
Momenteel wonend in het mooie Utrecht.

Amsterdam & ik:

Ik hou van Amsterdam omdat ik altijd een gevoel van anonimiteit heb, maar je toch nooit ergens alleen bent. De sfeer in de stad is gezellig en geeft je het gevoel dat alles kan en mogelijk is. In Amsterdam krijg ik inspiratie door de vele verschillende mensen bij elkaar.
Mensbeelden & ik:

Ik zie mezelf meer als een romantische mens;
Ik hou erg veel van lezen, geschiedenis en kunst
en cultuur. Natuurlijk ben ik ook wel barbaars;
 ik heb bijvoorbeeld altijd haast, ben druk, alles
moet snel en ook ik kan moeilijk zonder mijn
 telefoon en loop er nog net niet dag en nacht
mee in mijn handen.

Demi Luiten  (Tekstredacteur)
Wie ben ik?
Mijn naam is Demi Luiten, 19 jaar en ik woon al
mijn hele leven in Nieuwegein.
Amsterdam & ik:
Toen ik hoorde dat wij als groepje Amsterdam als stad toegewezen zouden krijgen, was ik meteen enthousiast. Ik ben in het weekend vaak te vinden in de Amsterdamse clubs en winkelen doe ik het liefst in de Kalverstraat. Ook wil ik nog wel eens een biertje drinken op de Amsterdamse hockeyclub.
Mensbeelden & ik:
Ik denk dat ik vooral barbaars ben, mijn telefoon
laat ik bijvoorbeeld echt niet van mijn zijde.
Aan de andere kant apprecieer ik de romantische
 dingen in het leven meer, omdat dit voor mij minder vanzelfsprekend is dan de barbaarse dingen.Ik hou bijvoorbeeld ontzettend van musea,
met oude, authentieke kunst.

Leoni Lueks  (Ontwerp en opmaak)
Wie ben ik? 
Mijn naam is Leoni Lueks, 23 jaar oud en geboren
 in een van de oudste steden van Nederland; Deventer.
Amsterdam & ik:
 
Hierom spreekt Amsterdam mij per direct ook aan. De rijke geschiedenis, diversiteit en multiculturele aspecten van de stad is iets wat ik erg interessant vind. Amsterdam beschouw ik dan ook zeker als een romantische stad door de vele culturen, religies en de architectuur.
Mensbeelden & ik:
 

Zelf ben ik, net als velen van ons romantisch maar toch ook barbaars. Met kunst en cultuur 
ben ik opgegroeid en zal altijd een grote plaats 
in mijn hart hebben. Zelf ben ik niet opgevoed 
met een godsdienst. Toch blijft dit iets waar ik veel 
interesse in heb en een belangrijk aspect in het 
leven vind. Barbaars ben ik door dat ik vreselijk 
ongeduldig ben en graag alles zo snel mogelijk 
wil. Mijn wereld is dan ook niet compleet zonder
 een computer met internet. 


Puck Molendijk  (Ontwerp en opmaak)
Wie ben ik?
Ik ben Puck, de zesde persoon van de groep.
18 jaar oud, kom uit Hilversum en nu woonachtig 

in Utrecht.
Amsterdam & ik:

Twee weken geleden woonde ik nog in Amsterdam. Amsterdam is echt de stad waar ik me thuis voel. Het liefst fiets ik ’s ochtends in de zon langs de Albert Cuyp, de mooie grachten en door de stad die wakker begint te worden. ’s Avonds ga ik op in de anonimiteit van de drukte van het uitgaansleven. Dat is Amsterdam voor, mij heel anoniem maar toch ook heel intiem. De drukte, het allemaal met jezelf bezig zijn en altijd haast hebben maakt de stad zo barbaars. Maar de mooie oude stad met al zijn bijzondere kenmerken, zoals de trapgevels, maakt het weer romantisch.  
Mensbeelden & ik:
De drukte, het altijd last hebben van haast is iets 

waar ik mij ook schuldig aan maak. Tussendoor 
communiceer ik met mensen via mijn
 telefoon door snel een whatsappje te sturen.
Ik denk dat wij allemaal wel een barbaarse kant

 hebben. Toch ben ik ook een groot
liefhebber van kunst en cultuur. Ik ga 

graag naar het theater, of dat om Shakespeare
of een cabaret voorstelling gaat, dat maakt mij niet uit.
 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten